(Bijna) alles over Ceciel

Complimenteren en motiveren: de hoofdingrediënten van mijn spel

_

 

Zit ik als trainingsacteur tegenover je? Dan lever ik gedrag op bestelling. Voor teams en organisaties, van zorg tot defensie en van onderwijs tot retail. Complimenteren in dat wat goed gaat en motiveren in dat wat (nog) beter kan. Die twee vaardigheden laten het best zien wie ik ben als trainingsacteur.

Wie is Ceciel?

Ik ben gedragsleverancier – althans, zo noem ik het zelf liever. Want ik weet: ‘acteur’ geeft je als cursist al gauw het idee dat je een toneelstukje binnen moet stappen. Terwijl het bij trainingsacteren juist draait om het neerzetten van een situatie in het hier en nu. Met echt gedrag, echte reacties en echte effecten.

Zo zie ik mijn vak, maar wie ben ik?

Spontaan, eerlijk, grappig, integer. Vraag ik mensen hoe ze mij zien, dan is dat hun antwoord. In welke setting ik ook speel, wie er ook tegenover me staat – een automonteur, directeur, politieagent, caissière – ik pas me soepel aan. In mijn rol en daarbuiten.

Waarom roept gedrag X gedrag Y op? Het fascineert me nog altijd. De liefde voor communicatie, psychologie én acteren bracht me hier. Vanuit hartje Utrecht werk ik al jaren als trainingsacteur. Voor allerlei opdrachtgevers en in nog veel meer rollen. Tijdens de opleiding Theaterdocent leerde ik al snel: ik wil drama niet inzetten als doel, maar als middel. Op die manier help ik mensen en bedrijven groeien.

Mijn spel in 3 zinnen

Ik ben scherp én opbouwend in mijn feedback op cursisten. Schakel vlot tussen verschillende rollen en doelgroepen. Voel snel aan wat een groep nodig heeft en ga daarmee aan de slag.

Trainingsacteur vs. senior trainingsacteur

Als senior trainingsacteur kan ik ook zelfstandig met een groep aan het werk. Of aanhaken als co-trainer. Het betekent dat ik scherp kan meedenken. Niet alleen over de beste vorm voor je training, ook over de inhoud. Omdat ik een compleet palet aan werkvormen en communicatiemodellen ken én toepas, is mijn advies altijd onderbouwd vanuit de theorie.

Hoe help ik jouw organisatie vooruit?

Geloofwaardig spel, daar begint het mee – voor mij en voor jou. Want raak ik precies de juiste snaar, dan leert de cursist precies de juiste les. Mijn doel: de persoon of groep tegenover mij laten ervaren wat nodig is. Welke sfeer hangt er in de groep? Wat willen we vandaag bereiken? Samen met de trainer stem ik mijn spel daarop af.

Weerstand wegnemen is misschien wel mijn grootste kracht, vinden trainers en deelnemers. Met humor, complimenten, opbouwende kritiek en een nuchtere kijk creëer ik een veilige sfeer. Ik maak de dingen niet moeilijker dan ze zijn; werken met een trainingsacteur is spelend leren*.

Aanvoelen en afstemmen

Jouw doel met de training én jouw mensen zijn voor mij de rode draad. Wanneer is het tijd om terug te schakelen? Wanneer moet ik juist een tandje bijzetten? Aanvoelen hoe ver ik kan gaan met deelnemers, hoe ik een (co-)trainer versterk, dat is altijd mijn focus. Heb jij écht iets gehad aan mijn spel? Dan pas ben ik tevreden.

Werkvormen, gespreksmodellen… Ik neem een heel scala mee in mijn spel. Hoe zet ik ze in voor jouw organisatie? En in welke gesprekken en settings acteer ik? Hier vertel ik er alles over >

Ceciel Jenner

Opleiding

  • Docent Theater, afstudeerrichting trainingsacteren

Kenmerken

  • Zuivere en positieve feedback
  • Realistisch spel
  • Nuchtere kijk
  • Veilige sfeer

Specialismen

  • Motiverende gespreksvoering
  • Omgaan met emoties
  • Opvang en nazorg
  • Psychopathologie en verslaving
  • Slechtnieuwsgesprek

Opdrachtgevers

Bedrijven en organisaties uit heel verschillende hoeken weten mij te vinden. Denk aan:

  • Zorg en hulpverlening
  • Onderwijs
  • Overheid
  • Retail
  • Medische sector
  • Security
  • Defensie
  • Politie
  • Business en sales
  • Juridische sector

In welke trainingen en gesprekken zet je mij in? Welke werkvormen en gespreksmodellen gebruik ik?

Lees verder op Mijn waarde als trainingsacteur >

*Spelend leren

Daar help ik deelnemers mee. Wat vind je lastig, met welk gedrag wil je oefenen? En hoe ziet dat er dan uit? Ik vraag, jij vertelt, ik zet het neer, jij kunt ermee experimenteren.

Doen wat je ‘in het echt’ niet durft, ermee worstelen, het opnieuw proberen, ervan leren. Zie mij als levend oefenmateriaal.

Is de situatie gespeeld, dan kijken we samen terug. Ik geef je feedback: welk effect had je gedrag op mij?